Tuesday, June 25, 2013

Life, you meant to be...


Somebody to listen...

Dalam kehidupan, kita tidak akan mampu mengharunginya berseorangan. Kita sentiasa perlu teman untuk berinteraksi, teman untuk mendengar dan teman yang dapat memahami serta menerima kita seadanya. Teman berteman dengan seseorang yang mempunyai perasaan dan empati. Menenangkan bila rasa sedih, menceriakan dikala rasa gembira dan tempat untuk bersandar ketika lelah dalam perjalanan.

Sesungguhnya perjalanan hidup ini tidak mudah. Banyak onak dan duri yang harus diharungi. Kegelinciran dari laluan yang benar. Semua itu mengajar kita untuk tabah, berubah dan menghargai setiap apa yang ada.

Datang satu saat dimana Allah menyempitkan kehidupan kita, supaya kita tidak hanyut dalam kesenangan dan sombong dalam kehidupan.

Sesekali Allah uji kita, tapi kita berkata 'aku tidak pernah bahagia'.
Sesekali kita menangis, tapi kita berkata 'aku tidak pernah ketawa'.
Sesekali kita kecewa, tapi kita berkata 'aku tidak pernah berjaya'.

Datang satu masa dimana Allah melapangkan kehidupan kita, supaya kita lebih bersyukur kepada-Nya. Kepada-Mu Allah tempat aku berharap dan DIAlah sebaik-baik penolong.



Life doesn't give you the people you want, it gives you the people you need; to love you, to hate you, to make you, to break you and to make you the person you were meant to be...


Dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.
Surah At-Talaq : 3




~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
SHIMI
~ Yang baik itu datang dari Allah, yang buruk itu dari kelemahan saya sendiri ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...